Har du haft en god ferie? Velkommen hjem fra Alperne

Velkommen hjem fra din skiferie med Nortlander. Vi håber, at din ferie har været helt fantastisk, og at vi ses igen til næste vinter. Eller hvem ved, måske allerede til en kort tur senere på sæsonen?

Her på siden kan du finde svar på de ofte stillede spørgsmål, som kan opstå, efter du er kommet hjem fra skiferie. Finder du ikke svar, på det du søger, så ring endelig til os på telefon 70 10 50 95.

Ofte stillede spørgsmål

01|06
Ofte stillede spørgsmål

Reklamation

Har din skiferie ikke levet helt op til dine forventninger?

Vi er kede af, hvis der er noget på din skiferie, som ikke har levet op til dine forventninger. Hvis du har oplevet fejl og mangler, er det dog vigtigt, at du fra start har været i kontakt med vores personale på destinationen, således at de har haft mulighed for at hjælpe dig.

Vi vil nemlig rigtig gerne hjælpe dig, mens problemet er der, således at du ikke får ferien spoleret over fejl og mangler, som kan løses på stedet. Hvis du venter med at reklamere til du er hjemme igen, så har vi ingen mulighed for at udbedre situationen.

Dog skal du altid være velkommen til at kontakte os efter din skiferie, hvis du ikke synes, at behandlingen på rejsemålet har været tilfredsstillende. Udfyld formularen her, så vender vi tilbage hurtigst muligt.

Ofte stillede spørgsmål

Sygdom, skade & tyveri

Er du blevet syg eller kommet til skade under skiferien?

Gælder din reklamation sygdom, skade eller tyveri, skal du kontakte dit eget forsikringsselskab. Købte du en rejseforsikring sammen med din rejse, skal du udfylde en skadeanmeldelse her.

Ofte stillede spørgsmål

EU-forordningen

Er du dækket af EU-forordringen 261/2004, når du rejser med Nortlander?

I forbindelse med dit køb af skiferie og forskellige ydelser hos Nortlander, er du automatisk dækket af loven om Pakkerejser. Forordning 261/2004 om flypassagerers rettigheder er alene gældende mellem luftfartselskaber og passagerer. Derfor skal eventuelle krav om kompensation efter forordningens bestemmelser rettes direkte til det transporterende luftfartselskab. Vi kan desværre ikke være behjælpelige i dette henseende, og må derfor henvise dig til luftfartsselskabet og Statens Luftfartsvæsen, som står for kontrollen og efterlevelsen af forordning 261/2004.

Ved henvendelser om håndteringen af en flyforsinkelse og ekstra udgifter i forbindelse med en forsinkelse, som dit eget forsikringsselskab ikke dækker, kan du benytte nedenstående formular.

Husk altid at vedhæfte bilag, kvitteringer, PIR rapport, billeder m.v.

Ofte stillede spørgsmål

Flyrejsen - Bagage

Hvis du er så uheldig, at din bagage er beskadiget eller ikke dukker op ved ankomsten til lufthavnen, destination eller ved hjemkomsten, skal du anmelde det til flyselskabet med det samme.

Herefter udfyldes en PIR (Property Irregularity Report), som bruges i forbindelse med en eventuel international eftersøgning af bagagen, eller som dokumentation for skadens omfang i forbindelse med en forsikringssag. Vær opmærksom på, at det er dit ansvar, at denne rapport bliver lavet.

Har du ikke købt en rejseforsikring, henviser vi til din indboforsikring. Det er også muligt at rette erstatningskrav direkte til det pågældende flyselskabs kundeservice. 

Ofte stillede spørgsmål

Feedback

Vi elsker at høre, når vores gæster har feedback til os - ligemeget om det er ris eller ros, forslag til forbedringer på hjemmesiden, eller noget helt andetSå hold dig ikke tilbage! Send gerne en mail til os på nortlander@nortlander.dk

Ofte stillede spørgsmål

Flyforsinkelse

Flyforsinkelser kan skyldes tekniske fejl, vejrforhold eller overbelastning af lufttrafikken. Eventuelle tilslutningsfly er på eget ansvar.

I tilfælde af forsinkelser skal du følge den information, som du får af flyselskabet eller flyselskabets repræsentant. Nortlander har ingen repræsentanter i de danske/svenske/norske lufthavne. 

Du står selv som rejsende for udgifter til taxi, hvis du kommer for sent til fly-, tog- eller busforbindelser, medmindre forsinkelsen skyldes en fejl, som Nortlander har ansvaret for i følge rejsebetingelserne.

Reklamationsformular